Wednesday, January 2, 2008

Lite positivt tänkande, tack.

Idag är det den 2:a januari. Då börjar somliga människor jobba igen. Och det finns bara en legitim sak att prata om: Hur bredrövligt det är att börja jobba igen. Och hur stressad man är över det ena och det andra.

Jag är lite sjuk i huvudet, det vet jag redan. Till exempel tycker jag inte att det är jobbigt att gå upp på morgonen (även om det är kolmörkt och regnigt och kallt). Jag gillar typ knäckebröd mer än choklad. Och jag har det städat hemma även om det bara är jag som kommer att se det. Så det är nästan legio att jag tycker tvärtemot andra i såna här frågor.

Hur som helst tycker jag att det inte är det minsta jobbigt att jobba igen. Vi är 10 av 40 personer på kontoret och man kan sitta och dricka te och spela vilken musik man vill (just nu Robyns The Rakamonie EP) samtidigt som man fixar och donar. Det är ju mysigt ju. Dessutom blir man sjukt mycket mer produktiv när telefonerna är tysta och alla projektledare är borta. Så det man brukar göra på kvällarna kan man göra på dan. Nu ska jag till exempel skriva en brief.

Men först: Dagens låt



Jag är nästan lite kär i Moneybrother

No comments: