Thursday, January 24, 2008

Att känna sig dum.

Min frys har pajat. Så imorse var jag tvungen att på bästa 90-talsvis jobba hemifrån eftersom frysfixarkillen skulle komma mellan 9 och 11. Han kom såklart 10 i 11. Och klev in i mitt kök, tittade på frysen och sa: Ja, dörren är ju inte stängd.

Min frys är inbyggd i ett skåp. Nu hade själva frysen åkt bakåt lite så att luckan tog i kanten på skåpet. Så frysfixarkillen flyttade fram frysen typ en centimeter. Och så gick det jättebra att stänga dörren. Snacka om effektiv användning av min och frysfixarkillens tid. Så jag sprang iväg till jobbet och kända mig helt puckad. När jag kom inflåsande halv tolv kände jag mig ganska nöjd i tre sekunder. Tills jag insåg att datorjäveln låg kvar i hallen hemma. Det var bara att vända.

Så ikväll ska nog fröken Åkestam jobba ganska mycket. Och frosta av frysen.

No comments: