Thursday, January 10, 2008

Födelsedag

Det är min födelsedag idag. Det är så himla trevligt att fylla år, även om man blir en helt meningslös ålder (24). Människor måste vara snälla mot en. Man får paket. Man får dessutom köpa saker som man vill ha (exempelvis plimsolls på H&M för 98 kr). Det rings och sms:as och Facebookas hela tiden. Och man får väldigt många kramar. Fantastiskt!

Via Beta Alfa hittade jag den finurliga tjänsten Nesktop. Det är ett webbaserat skrivbord där man kan klistra fast anteckningar, länkar, YouTube-klipp och annat man behöver. Jag inser redan nu att det kommer bli helt livsnödvändigt för mig.

Jag har en låt på hjärnan idag som jag gärna skulle lägga upp, men jag vet inte vad den heter. Jag ska fråga Cilla så fort jag får tag på henne. Men refrängen är såhär:

Stopp, vänta det är kallt ute
Staden har frusit inatt
Här du kan låna mina vantar
Jag får ta nåt annat, vad som helst
Och kanske har du lust att stanna kvar en liten stund
Och ett litet tag
Vi kan låtasas att vi två är ensammast i hela världen


Så väldigt passande. Om nån vet vilken det är får ni ju gärna säga till!

Uppdatering: Det var visst Peggy Lejonhjärta. Och den heter Framåt är bakåt och bakåt är fel. Och finns typ ingenstans. Synd. För den är jättebra.


Uppdatering 2: Här kan man lyssna.

6 comments:

Anonymous said...

Jag säger grattis.

Anonymous said...

Tack för länken. Och såklart ett fyrfaldigt grattis. Grattis grattis grattis grattis! :-)

Anonymous said...

ha den äran,

http://www.peggylejonhjarta.com/media/Stopp.mp3

Nina said...

Jag vet inte vem jag ska tacka, men tack så jättemycket!

Anonymous said...

Grattis, grattis,

Ta en titt på stixy.com, ba mycke trevligare än nesktop...

Anonymous said...

Jag tackar också självklart för länken! Nesktop är en fortfarande mycket ung webbapplikation, men försöker växa så fort den kan!

En ny, förbättrad version är faktiskt redan inne i ugnen nu. Den kommer ha funktioner som du, som verkar vara en planeringsmänniska, nog kan fastna för :-)

Grattis i efterskott!