Friday, January 25, 2008

Flashback

Jag har en kollega som heter David. Jag tycker om honom. Men han har en underlig egenskap: Han tror att jag har koll på saker och ting. Så när han pratade om Flashback häromdagen och jag såg ut som ett frågetecken höll han på att få en stroke.

Flashback är en sorts portal/forum för alla möjliga saker. En del är jättevanligt. En del är mycket politiskt inkorrekt. Och efter att ha hängt runt ett tag älskar jag faktumet att man kan läsa om/diskutera rasbiologi, Andy Warhol, nekrofili och film på samma ställe.

Om man är rädd för att fokusgrupperna ljuger för en är Flashback rätt ställe att besöka. Dumt att ljuga på ett ställe där det inte finns några normer, liksom. Så om det finns någon utom jag som har missat det här självklara stället är det dags för ett besök.

2 comments:

Anonymous said...

I sammanhanget Internet är det här en lustig sak att säga, men du är nog helt enkelt för ung för att automatiskt känna till Flashback, det var stort och provokativt för 10 år sedan. Sen har det levt kvar i det tysta, som en självklar del av det "gamla" Internet.

För övrigt ett säkert kort om man vill har reda på vem som är personen bakom rubriken när det står "känd XXX" i kvällspresen, på Flashback tveka ringen att droppa namn och det sprider sig alltid som en löpeld.

/Peter

Nina said...

Ja, jag har fattat att det är en gammal relik. Vilket gör att det känns ännu bättre, på något sätt. Hade inte tänkt på att jag kan använda det argumentet för att förklara min okunskap. Perfekt. Tack.