Monday, January 21, 2008

Måndag. Och fortfarande glad.

Det här kanske är helt ointressant för er andra. Men jag har haft en så fantastisk helg i all sin enkelhet att jag måste skriva om den. Det här gjorde jag.

Fredag
Vaknade lite trött och sliten efter torsdagens gymnasie-reunion. Men tröttheten botades av en hel dag med lyckade möten. Happy happy. Sen blev det ett sånt där fredagsvin som folk inte ville gå hem ifrån. Jag hade tänkt gå hem och sova, men det gick inte. Mera vin hemma hos Sebbe. Och sen fest på Åsögatan i en lokal som säkert hade sju meter i takhöjd och var helkaklad, precis som Paris tunnelbana med avlånga vita kakelplattor. Ölen kostade 20 spänn. Det kändes inte som Stockholm alls.

Lördag
Efter 11 timmars sömn och världens största pizza på Odenplan (jag skojar inte, den var världens största. Dubbelt så stor som tallriken) och långfika åkte jag hem till Martin och blev bjuden på bokstavsmiddag. Bokstaven för kvällen var M. Så vi åt mangoldsallad med mozzarella, mangowok och milkshake. Till detta dracks Moët, Miller, Mariestads och en flaska Midori (kan ej rekommenderas, men har man tema så har man). Sen gick vi naturligtvis till El Mundo, som hade stängt, så det fick bli Marie Laveu istället. Fast där var det för mycket folk, så vi övergav temat och gick till Spy Bar där det dracks öl och spelades glad musik.

Söndag

Släpade mig ut redan klockan ett på eftermiddagen för att äta brunch med Filippa. Sen kunde jag ägna en hel eftermiddag åt att bläddra i kokböcker, slötitta på historiska dokumentärer på TV8, surfa på eBay och äta stora mackor. Och sen gick Strumpan och jag och såg fantastiskt snygga filmen Control på Sture.

Så om någon har undrat vad som är en perfekt helg för målgruppen panka reklamare i 24-årsåldern så har ni den här.

No comments: