"Vi har många läsare på Resume men att 15.000 av dem skulle ha gått in och röstat under de sista skälvande timmarna på kvällen finner vi osannolikt. Också att de skulle ha så dålig smak att de röstade på den här usla Mitsubishi-kampanjen, så dumma är inte våra läsare."
Säger Viggo Cavling i en artikel i Dagens Media angående att någon har trixat med röstningsfunktionen i Resumés filmtävling och vår Mitsubishifilm därmed vann.
Ja, det är klart att något är mysko med antalet röster. Men vad är grejen med de sista raderna i uttalandet? Jag vet att Viggo gillar att provocera. Men det där är faktiskt fånigt. OM nu några läsare ville rösta på Mitsubishi-kampanjen innebär det bara att de är lika dumma som juryn i Månadens Film (där den vann januari-omgången) och 100 Wattaren (där den nominerades). Och vad jag vet anses de människorna betydligt mer meriterade att bedöma reklam än vad Viggo är. Men jag kanske också är dum.
Han vet hur man skapar bra stämning, den där Viggo. Fortsättning följer.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment