Thursday, February 14, 2008

Pirr



Idag är det Alla Hjärtans Dag. Jag trodde att jag hade kommit över den i år. Att det inte spelade nån roll. Men så räcker det att få en liten chokladask och några presenter och geléhjärtan, så är jag helt såld igen.

Såg på nyheterna i morse att i Rom köper par små hänglås idag och sätter fast dem på en bro och slänger nyckeln i vattnet för att låsa fast sin kärlek. Det tycker jag var fint.



Om det inte var nog så fick jag idag tips om att Micke Dahléns blogg äntligen är uppe. Den heter Nextopia och är en del av hans kommande bokprojekt. Om jag har fattat det rätt handlar det om Förväntningssamhället. Det spelar inte så stor roll vad man har gjort eller gör just nu, det som driver människor framåt är vad man snart ska göra. Och varumärken som fattar det har ett enormt försprång.

Jag tycker att det låter jätteintressant. Kanske för att det beskriver mig på pricken. En ny jacka är väldigt mycket roligare medan man planerar att köpa den än när man väl äger den. Och även om jag älskar mitt jobb, så ligger den riktiga spänningen i att se vad som kommer att hända framåt. Kommer de köpa kampanjen? Kommer vi att få en Guldäggsnominering? Vilken blir min nästa byrå?

Nu ska jag snart gå hem för att fira min vän Filippa som fyller 25 år idag. Grattis grattis grattis!

2 comments:

Anonymous said...

Kul med en ny (för mig) blogg!
Du har redan förtjänat ett bokmärke.

Mvh Christopher

Nina said...

Kul att höra! Ska försöka fortsätta förtjäna min plats...