Sunday, February 24, 2008

Jag tycker synd om mig själv.

Klockan är 19.07 och det är söndagkväll och jag jobbar. Det vore ju kul om det handlade om att förändra världen genom banbrytande kommunikation. Men det gör det inte. Vi gör en KeyNote-presentation. Det är, som jag nämnt så många gången förr, det tråkigaste i hela världen och den absolut sämsta aspekten av mitt jobb.

Grejen är enkel: Jag är inte särskilt förtjust i "människor". Vissa verkar fullkomligen älska människor och anger dem till och med som ett intresse (Hobbies: Hundar, stickning, träffa nya människor). Jag är inte en av dem. Jag hatar att vara ensam men jag ser absolut inget egenvärde i att träffa nya människor. Jag föredrar befintliga människor.

Alltså kan man lätt dra slutsatsen att jag inte är så förtjust i att träffa kunder heller. Jag har (oftast) inget emot dem, men jag ser inte direkt fram emot den här typen av dragningar som mest handlar om att skaka tass och få dem att tycka om oss. Jag är generellt mycket dålig på att folk att tycka om mig sådär spontant eftersom jag är usel på kallprat och dessutom ser sur ut när jag funderar (har jag fått höra). Innerst inne är jag mycket snäll. Men det märks liksom inte utåt.

Alltså: Söndag. Jobb. Kundmöte. Dålig kombination. Inte ens min nya väska piggar upp mig.

1 comment:

Anonymous said...

Hej!

jag har fuderat lite på att " bli nått inom reklam" osv.. vet inte riktigt varjag jag la till " men men...tänkte om du kunde ge lite info om vad du te.x är utbildad till och så..?

och ifall man bli nått mer inom reklam brancshen än planerare och sist men inte misnt..vad gör du i ditt jobb? =)

Annie, blivande student