Tuesday, June 2, 2009

Veckans Twitterature

Min vän Emma Ångström släpper sin debutroman Och allt är förvridet i augusti. Jag har lyxen att få tillbringa kvällarna med ett stort och tungt förhands-ex i händerna. För alla andra kan jag tipsa om att man redan nu kan följa boken (eller snarare huvudpersonerna) på Twitter och på så vis få i sig hela klappet i microformat. I realtid. Under ett helt år. Kolla här.

Jag vet inte om det funkar att bara läsa twitterflödet, men som komplement till boken är det rätt intressant. Jag vet inte hur ni är, men när jag läser en bok vill jag gärna vara helt inne i den och tänka på den hela tiden. Och när boken då dyker upp lite överallt känns det plötsligt lite mer verkligt. Det gillar jag.

3 comments:

Anonymous said...

varför kan man inte maila dig? finns ingen adress någonstans.

Nina said...

Det är ingen som har frågat faktiskt, de flesta hitta min mail på något sätt ändå. Men nu finns den i högerspalten!

Anonymous said...

ok, bloggen intressar mig. vet dock inte om det är pga innehållet eller den vackra personen på bilden som ligger bakom alla orden!?

sov gott