Wednesday, June 3, 2009

En stor andel av den politiska tv-reklamen visade sig innehålla stenkastning i mycket små glashus

Alltså. Att skriva om reklamcirkusen inför EU-valet är ju nästan för lätt för att vara roligt. Men Socialdemokraternas senaste grepp med radioreklam kan jag bara inte låta bli. Läs i Dagens Media här.

Ho ho. Det enda som slår humorn i det här är alla människor som anser sig förstå politik och känner sig tvingade att förklara idiotin i artikelkommentarer och arga blogginlägg. Lite onsdagsmagi.

4 comments:

Daniel said...

Apropå att slå in öppna dörrar:

Är inte Folkpartiets reklam för euron med Marit Paulsson underbar? Hon börjar med att förklara att vi svenskar inte kan plocka russinen ur kakan, vi måste svälja hela bakelsen om vi nu ska vara fullvärdiga medlemmar i den europeiska gemenskapen. Med detta sagt antyder hon att euron som sedan förespråkas och som filmen ska slå ett slag för, inte tillhör russinen utan är det nödvändigt onda som vi måste dras med ...

Har det politiska hjärnkontoret tagit en tidig och något olycklig semester, eller vad är det frågan om?

Fredric said...

Kan inte du skriva kritiskt om reklam med case, som du gjorde förut. Dina reflektioner är väldigt skarpa.

Nina said...

Fredric: Jag är inte helt säker på vad du menar? Menar du att ta upp och recensera specifika reklamkampanjer?

Fredric said...

Ja, tACK.