Wednesday, June 17, 2009

Två bra idéer

Få saker är så inspirerande som när andra människor gör bra jobb. Här är två av mina favoriter just nu, en vi känner till väl och en vi kanske inte har sett förut.



Flygbussarna
inspirerar mig eftersom de visar hela poängen med att göra något på riktigt. Rubriken 50 bilar eller en buss? är ganska ointressant. Liksom de traditionella enheterna i print och utomhus. Men eftersom de orkade dramatisera sin idé, inte i reklamen utan i verkligheten, blir det plötsligt så intressant att de hamnar i trafiknyheterna. Varje dag.

MasOportunidades.com from Digital on Vimeo.



Det här gillar jag eftersom man har gjort något av ingenting. Det fanns ingen produktnyhet, ingen prisfördel, inget spännande alls. Men genom att vrida och vända på befintliga delar fick man fram något helt nytt. Det tycker jag är sann kreativitet. Återigen är de traditionella enheterna inte så spännande, men det kvittar liksom. Jag har fattat och jag blir extremt nyfiken på att besöka den här sajten. Synd att jag inte kan spanska.

Tack Creative Social.

No comments: