Tuesday, March 17, 2009

We are winebottles

Idag är allt så förbannat rörigt att det inte finns något vettigt att skriva. Men så slog det mig: Jag har ju inte postat Kittens Inspired by Kittens!



Det här är en helt briljant film. Och någonstans (jag vet inte inte exakt hur) bär den på svaret på varför reklamare nästan aldrig lyckas göra viraler när de försöker göra just viraler. Kanske är det som hipsters som kallar sig för hipsters och därför upphör att vara hipsters. Summan av kardemumman: Man ska nog inte försöka göra viraler. Man ska nog försöka göra bra grejer. Som det här. God natt.

4 comments:

Anonymous said...

Det var Fallon Minneapolis ECD Al Kelly som gjorde Kittens inspired by kittens...

http://www.slideshare.net/akispicer/fallon-brainfood-inspired-by-kittens

Nina said...

Tack för tipset! Mycket intressant. Det gör att min teori inte stämmer. Men jag tycker fortfarande att det är en briljant film.

Kalle said...

Du har helt rätt. Men har det inte alltid vara så här? En viral film är ju inte filmgenre utan något en film blir. En effekt.

Exempel på filmer som har fått viral effekt är ju Bravia Balls, Cadbyrry-gorillan, Honda Coq och T-Mobile dance. Alla dessa sändes i TV men var så bra att de blev virala på nätet.

Kort sagt. Viral är inte en genre, det är en effekt. Gör man något bra får det kanske en viral effekt.

The Girls Of Florida said...

Galet skön unge. Jag hade samma bok när jag var liten, tyvärr var jag inte lika road av att titta i den som hon.