Thursday, March 26, 2009

Dagens bra.

HifDif.se Läs med fördel kommentarerna från forumet, de är jätteroliga. Hade varit ännu bättre om inte Gaisblomman redan var gjord.

5 comments:

Victor said...

Kan den vara bra alls eftersom Gaisblomman är gjord? Det känns som att de har sneglat en hel del, exakt samma utgångspunkt och infallsvinkel. Nä, plagiat enligt mig.

Kan man säga att något är idémässigt bra när någon annan kom på det? Som att säga att kinesiska kopior av iPhone hade varit väldigt nytänkande om inte Apples iPhone hade funnits.

Nåja. Nu ska jag dricka kaffe och bli glad.

BF said...

Ser ingen likhet alls. Gaisblomman var en kampanj med IFK GÖteborg som avsändare baserad på Gais torftiga prestationer som fotbollslag. Det här är ju ett gemensamt utspel från Djurgården och Hammarby, ett rop för att samla krafterna i fansleden. Äpplen och päron.

Nina said...

Victor: Nu tycker jag nog att du hårddrar det lite. Sant att angreppssättet är samma, men utförandet är ju helt olika.

BF: Det är en kampanj för AIK.

Anonymous said...

Att driva med rivaliserande lag på olika sätt är ju gjort tusentals gånger. Men där tar väll likheterna med gaisblomman slut. Se bara hur kampanjen avhandlades på TV härom kvällen:

http://www.youtube.com/watch?v=c-kqL1EB5yA

hur som, två bra och kreativa kampanjer.

Anonymous said...

Gaisblomman? Kreativ? Du vet inte vad du pratar om. hifdif.se är så mycket smartare och bättre.

Att sen jämföra rivaliteten mellan AIK/DIF/HIF och Gais/IFKG...