Monday, March 16, 2009

Hej reklamvärlden

Nu är jag hemma igen. Det känns skönt. Första dagen i Stockholm ägnades åt att leta efter figurativt smågodis. Jag kan berätta att Godislandet på Folkungagatan har ett rätt bra utbud. Tyvärr smakar figurativt smågodis ofta rätt illa.

Idag har jag jobbat. Det känns förvirrat. Men två bra saker har jag dykt på. För det första: Berghs ettor är ute på praktik nu. Gänget som är på Volontaire har fått ett fantastiskt uppdrag som man kan följa på deras blogg The Impossible Pitch. Jag är mycket spänd på hur det ska gå.

För det andra har Linda Skugge skrivit en mycket klok krönika om konsulter vars mål tycks vara produktion av powerpointdokument. Jag håller med henne till fullo. Den dagen vilken konsult som helst börjar göra konsulteri för konsulteriets skull (eller reklam för reklamens skull, i vårt fall) förtjänar man en avdamning. Jag själv är farligt nära kanten ibland. Skärpning.

Sen vill jag påminna alla utom de 16 som redan har hjälpt till: Hjälp professor Jan Mattson i forskningen kring varumärkesvärdering genom att svara på tre enkla frågor. Det tar cirka 30 sekunder och du kan vinna en bok. Frågorna finns här. Kom igen nu, visa att den här bloggen har läsare som inte är några vanliga reklamturister!

No comments: