Friday, March 6, 2009

Småplock

Idag fick jag ett mail från ICA-Stig.



Det gjorde mig mycket glad och förvånad. Ännu mer förvånad blev jag över att Stig hade klistrat in en mycket obehaglig bild på mig i sin egen reklamfilm.

Guldägget
borde instifta en särskild kategori som hette Guldklockan och ge den till ICA. För lång och trogen kreativ tjänst.

Imorgon åker jag bort ett tag. Mina föräldrar har varit gifta i 25 år och det firar vi med en skidresa. Jag ska försöka skriva något när jag är borta. Men jag kanske inte orkar efter alla back-bowls. Eller så får jag en lavin över mig. Eller blir översprungen av en älg. I såna fall hörs vi om en dryg vecka.

Såg ni förresten första Guldäggsannonsen i DN/Sydsvenskan/GP imorse? Vad tyckte ni?

Ha en fantastisk helg!


Hit ska jag

10 comments:

Anonymous said...

HAHAAH FY FAN VA KUL FILM!!!
Ha det så bra på skidresan!

/Ny

Anonymous said...

*suck* vad avundsjuk jag är på skidresan, en kompis åker till Cervina i dag också, själv får man nöja sig med försäsongsfotboll på Stadshagen, vart ska ni åka? hur många skiddagar ligger du på per år Nina?
Hoppas ni får en bra resa, 25 år är bra jobbat, mina firar 40 i höst, lutar åt en resa då med.

Anonymous said...

Nej, Guldäggsannonsen gick spårlöst förbi...

Anonymous said...

Inte för att jag är någon stalker men råkade googla dig. Du liknar Naomi Watts! :)

Trevlig helg.

Anonymous said...

Hahaha, den var ju jättekul!!

Nina said...

Peter: Vi är i Vail. Jag skulle tro att jag har kanske 20-25 skiddagar per år. Det gäller att prioritera.

Anonymous said...

Vail, vad spännande, då har du fått smaka på den berömda torra lätta pudersnön då?

20-25 dagar är riktigt bra, tufft att få ihop om man har 25 dagars semester bara. Iofs finns alltis ställen som Säfsen, Romme och Kungsberget, men det känns lite som att retas med sig själv att "nästan" få åka skidor.

Själv får jag bara ihop som bäst 8-10 dagar och det blir alltid gamla trygga Åre, där i princip hela min skidhistoria finns på berget.

Ska försöka åka upp gång nr 2 efter världscupstävlingarna, i år ligger jag än så länge på 4 skiddagar :(

Ska jobba på att internationalisera mitt åkande, men det är tungt att börja med det i min ålder, när man samtidigt inte har några skidåkande kompisar direkt.

Hoppas ni får riktigt fin åkning i Vail.

Nina said...

Peter: I Sverige är det väl lagstadgat med 25 semesterdagar? Plus alla röda dagar kring jul, påsk och helger så får man lätt ihop det. I julas fick man ju till exempel tio skiddagar utan att ta en enda semesterdag. Så det är inte så knepigt alls.

Anonymous said...

Nina:

Ofta vill man ha kanske i alla fall tre veckor på sommaren, ta någon weekend på våren och/eller hösten. Då är det svårt att få ihop till den nivån, och det är ju inte alltid julen ligger så bra osm den gjorde förra året. Men det är klart, det handlar ju om prioriteringar. På onsdag bär det iväg upp, det ska bli sol på torsdag och det ligger väl en meter på skutan...

Anonymous said...

Hej Nina,

Snalla, kan du inte forklara. Jag koper att du dyker upp pa alla mojliga stallen, du ar duktig och din blogg ar en av mina favoriter. Men jag maste fraga; Jag bor och arbetar i Boston sa jag foljer inte regelbundet svensk reklamfilm men inte kor dom just denna variant dar, och om dom gor, inte kom din medverkan som en overaskning. Det ar forovrigt en hogst aktuell fraga, hur ovetande ungdomars ansikten klipps in i inte alltid sa skarmiga situationer, las porr. Nu menar jag inte att detta pa nagot satt var opassande. Men vad hander den dag man kan googla pa ansikten... Da kanske denna film dyker upp.

Nu ska jag svara pa Jan Mattsons fragor.