Thursday, March 26, 2009

Äggröra

För mig känns det som om den har pågått i ett halvår minst, men nu är den faktiskt snart här: Guldäggsveckan. Att priser ska delas ut vet ju alla, men det flotta är ju att man dessutom kan lära sig något. Jag tänker gå på:

Anita Dunn, en av Obamas fyra kommunikationsrådgivare, håller föreläsning på måndagen.

Seminariet med det lite fåniga namnet men mycket vettiga innehållet Brave New Word på tisdagen.

Guldskrift
som för första gången hålls av en bloggare. Mycket bra av Citypaketet att inse att annonsmediet tjänar på att folk skriver bra, oavsett vilket media de skriver i.

I år avslutas dessutom varje dag med en paneldebatt som förhoppningsvis inte blir som paneldebatter brukar vara (fyra personer sitter i stolar och håller med varandra samtidigt som de försöker sälja in sitt eget företag). Människor som tycker fruktansvärt olika utlovas nämligen.

Man anmäler sig till kalaset här och det kostar absolut ingenting.

Dessutom pågår en bettingtävling på Please Copy Me där man kan vinna Guldäggsböcker och Dagens Media-prenumerationer genom att pricka rätt på årets vinnare. Tur att jag inte får vara med, för jag skulle inte ha en chans. Jag fattar aldrig vad det är som borde vinna och inte. Desto mer spännande för mig nästa vecka, således.

Nu jobbar vi lite.

No comments: