Tuesday, May 6, 2008

Oj oj oj jag glömde nästan.

Vår nya Telenorfilm som gick upp förra veckan. Personligen tycker jag mer om den här än om kroppsspråksfilmerna. Vad tycker ni?

9 comments:

Jocke said...

Den här var mycket, mycket bättre än kroppsspråksfilmerna. Och ganska söt dessutom :)

Emanuel Karlsten said...

Ja, bättre än kroppspråk. Men jag förstår fortfarande inte varför du/ni använder de utländska miljöerna?

Anonymous said...

Underbar!

Lars said...

Den är bra, men jag saknar tydligheten när man ser alla filmerna bredvid varandra.

Patrick Westerberg said...

Riktigt skön film, men jag förstår fortfarande inte riktigt vad avsändaren vill.

Leon said...

Jag har ett problem med båda Telenorkampanjerna:

Vad gör den för mig?

Peter said...

Förstår inte riktigt heller och är fortfarande nyfiken på insikten, fick inget svar förut...

Nina said...

Ok, i korta drag: Insikten är att människor är brutalt ointresserade av telekomtjänster och helst inte vill tänka på det alls. Och då vill man ha en partner som är expert, så man själv slipper bry sig. Eftersom Telenor älskar alla typer av kommunikation, kan man lita på att de kommer att leverera. Vi vill också äga begreppet kommunikation, eftersom det är en saliens- och top-of-mind-driven bransch.

Till saken hör också att ingen tittar på reklam som handlar om telekom. Telia har löst det genom fokus på familjen, vi har löst det genom att berätta om sådan kommunikations som är mer intressant.

Så har vi tänkt.

Nina said...

Och just det: Telenor vill inget annat än att hjälpa dig att kommunicera, oavsett vilken typ av kommunikation det handlar om. Därför sprider de tips och råd på alla sätt det kan komma på.