Friday, May 23, 2008

En dag i livet för en planner tidsenligt sedd genom en kornig mobilkamera (om någon är intresserad)

Ibland undrar människor vad en planner egentligen gör. Jag kan inte svara för alla planners, men det här gjorde jag igår i alla fall.


07.30 God morgon.



08.22 När jag sover hos Kalle går min till-jobbet-promenad genom Gamla Stan. Det är trevligt, framförallt eftersom det inte är nåt folk där då.





08.40 Frukost





09.00 (med lite god vilja) Hej hej till mina närmsta arbetskamrater, datorn och Bjarne.





09.26 Vi tar tag i höstkampanjen för Försäkringskassan för 746:e gången. Ångest på gränsen till panik.


10.14 Sandra kommer in och hjälper oss.


12.05 Lunch i Öststatsrummet. Vi har fortfarande inte kommit någonstans.


14.15 Ger upp FK och jobbar vidare på en pitch vi håller på med. Det är så hemligt att jag inte kan visa några bilder, men det här är mitt redskap på vägen till insikt.


16.36 Rökpaus


18.30 Anländer till Berghs slututstälning. Där fick man dricka vin, äta små små korvar, kramas och titta på reklam.


19.52 Testar fruktkrossen som Tomas och hans gäng har gjort för Innocent.


20.37 Får mitt personnummer utskrivet som grafik på en plansch. Så här blev det. Jag känner verkligen igen mig själv.


22.30 Blir vi utslängda från Berghs och går vidare till Dallas som också har fest. Där fick man Bacardi Breezers.


00.08 Går hem och äter mackor i sängen (dumt) innan jag somnar.

Det var den dagen. Hoppas att det besvarar frågan på ett ungefär. Lite andra perspektiv på hur det är att jobba på min byrå: Niotillfem och nya stjärnskottet Fyratillfem.

1 comment:

Anonymous said...

Kul att få följa med en hel dag!