Friday, May 30, 2008

Is it friday?

Igår vad det torsdag och eftersom jag jobbar i den bransch jag jobbar i var det naturligtvis fest. Kanske en av de bästa hittills.

B-reel och det där filmproduktionsbolaget som jag aldrig kommer ihåg vad de heter (förlåt) hade fest på sin innergård vid Björns Trädgård. Det var toppen, förutom att jag inte var bjuden och fick förnedra mig själv genom att titta helt oförstående på den stora läskiga vakten när jag inte var med på listan. Nåväl, efter en väl avvägd kombination av bluff och mygel kom jag in.

Där fick man öl och vin och sprit och grillad lyxkorv och så fanns det färgglada lampor och det spelades Bruce Springsteen. För att förklara känslan: Jag fick ett glas vin över hela mig. Men det var helt osannolikt nog VITT vin och det hälldes av Adina Fohlin. Så bra var den här kvällen att till och med olyckorna var lyckade.

Och på F12 spelade Embassy. Och när man gick hem så var det inte det minsta kallt. En sån kväll när man stöter på människor på gatan. Så var det.

Så idag är jag lite trött men fortfarande glad. Nu ska jag ha möte med Telenors traineer och förklara hur vi jobbar med reklam. Jag hoppas att de inte föraktar mig lika mycket som ekonomer brukar. De kanske inte ens är ekonomer. Jag hoppas i alla fall att de är snälla.



Den här låter tycker jag att vi ska lyssna på idag.

No comments: