Friday, May 16, 2008

Fredagsgodis.

Ibland blir jag så nöjd över att ha en egen liten kanal där jag får bestämma vad som ska stå. Igår skrev Resumé och att vi har plockat Dumle. Det var ju trevligt, men jag tänkte göra ett par tillägg.

Kreatörer på uppdraget som har jobbat typ dygnet runt med det hela ÄR Stefan Pagréus, Sandra Beijer och Sebastian Smedberg. Vi har även Cilla Beckeström, hårt slitande produktionsledare, och Beatrice Sztanska, frenetisk formgivare. Och, inte att förglömma: debuterande planner, Nina Åkestam. Dumle var mitt första stora uppdrag när jag började på Garbergs (pitchen var som sagt ganska lång). Det var jättekul. Och kul att vinna.

Jag gillar att jobba med kundinsikt i godisbranschen, för den är mer självuttryckande än man tänker på. Vissa godisar passar helt enkelt bättre i vissa sammanhang, och för Dumle var det ibland barnkalas, ibland hemma hos farmor men aldrig hemma hos mig. Det är sällan det blir så kristallklart: Alla känner till produkten, alla tycker om produkten, men ingen köper den, eftersom den scorar på notalgi och det inte är en anledning att köpa något. Alltså jobbar vi efter ett enda ord: Aktualisera.

Så småningom kommer det reklam också, jag återkommer då. Och en liten Resuméhälsning: Skriv ut hela arbetsgrupperna. Eller ingen. Det är inte hela världen, men det kostar ju inget heller.

Ha en trevlig fredag!

2 comments:

Anonymous said...

Jättekul!

stort GRATTIS och bra jobbat!


Tack för den fina halsduken. Till skillnad från Kalle så fick jag mitt favvolag i Premier Leauge, Liverpool!

Riktigt bra kampanj för DN-cupen tycker jag.

per uncle

Anonymous said...

bra nina!