Tuesday, May 13, 2008

Idioter.

Jag svär ganska mycket. Folk brukar finna det lustigt eftersom jag ser ganska vän ut. Jag tror att mitt svärande beror på att jag är emotionellt labil och lätt blir upprörd. Exempelvis var min livekommentar till den här artikeln:

Hur i helvete kan man få lyfta en lön om man är så jävla dum i huvet? Det är ju för i fan ett jävla skämt. Jävla idioter.

Så får man inte uttrycka sig på bloggen. Men däremot får man säga:

Om man resonerar på det där viset förtjänar man varenda droppe reklamhat som världen kan uppbringa. Biltema begår kommersiell våldtäkt när de tränger sig på trots att personen de försöker närma sig tydligt och klart har sagt NEJ (och till och med skrivit det på brevlådan). Så skaffar man sig inga vänner. Jag lovar.

5 comments:

Anonymous said...

Tycker nog du är väl kategorisk nu. Tror du inte Biltema resonerar att de missar många som faktiskt är intresserade av att nås av deras kommunikation, fast de nu väljer att kategoriskt tacka nej till direktreklam, kanske för att de inte vill springa till återvinningen flera ggr i veckan med olästa utskick från ICA, ONOFF och ELGIGANTEN?

Man måste väl få byta mediestrategi? Det är lite som att säga att man är dum i huvudet om man väljer bort TV för att alla går och kokar te i pausen och att man då inte visar dem respekt genom att försöka nå dem på ett annat sätt.

Eller missuppfattade jag din mycket aggressiva invändning? Jag hade väntat mig en helt annan artikel efter att ha läst ditt blogginlägg i alla fall...

Anonymous said...

http://img218.imageshack.us/img218/1306/supercutekittyvp7.jpg

Nina said...

Självklart får man byta mediestrategi. Men Biltema byter inte strategi när de skickar ut samma reklam som bilaga istället för DR. Jag skulle inte bli arg om de bestämde sig för att göra fantastiska DR som fick folk att skriva "ingen reklam, men gärna Biltemakatalogen" på brevlådan. Det är inte mediet det är fel på, det är innehållet.

Anonymous said...

Åhå, är det därför morgontidningen är så besvärlig nu för tiden? jag blir vansinnig på alla bilagor i den! Svepet har jag aldrig svurit över. Men dagspressen måste väl också leva och får gratuleras till att ha håvat in en stackars kund till :)

Anonymous said...

Det lägsta skrapet på denna planet måste väl ändå vara corporate bullshit-bilagorna i DI. Det kan inte finnas en mänsklig organism på denna planet som mäktar med att genomlida dessa kopiösa sömnpiller av superlativ. Jag fattar inte ens hur någon förmår att producera dem.