Monday, May 5, 2008

Berlin.

Jag var ju i Berlin i helgen. Det var så fantastiskt fint. Men lite konstigt. Det är underligt med en enorm stad där vartannat hus står tomt, och det finns lekplatser i varje kvarter, och man kan gå på en klubb med trasiga speglar upp till taket där folk dansar styrdans till tyska schlagers (jo, jag lovar). Men jag måste säga att jag känner mig rätt så inspirerad i alla fall. Lite bilder:



Det såg inte alls ut som jag hade föreställt mig.



Fast ibland gjorde det precis det.


Det här är ett konstnärsockuperat hus som låg precis vid vårt hotell. Märkligt men mäktigt.



Naturligtvis dracks det lite öl på en slamrig klubb. Jag älskar kaklade väggar.


Kanske det allra bästa med Berlin är deras frukostkultur. Alla har såna här frukosttallrikar för kanske 7 euro. Och man kan beställa dem fram till fem på eftermiddagen.


Lite reklam såklart

Sådärja. Då var man redo att jobba lite igen.

No comments: