Tuesday, November 20, 2007

Världens viktigaste dag

Idag har jag varit superviktig. Eller viktigheten började kanske redan igår kväll, när jag med raska steg lämnade jobbet kvart över tio på kvällen, viktigt businesspratande i mobilen.

Viktigheten fortsatte under morgonens viktiga dragning (med PP OCH pannå!), vidare i en miljöbilstaxi där viktiga saker avhandlades. Efter detta blev jag direkt insliten i ett mycket viktigt lunchmöte (mat från Gondolen, givetvis), som jag fick lämna för att bli intervjuad i två timmar av två studenter från JMK.

Såhär viktig har jag nog aldrig varit förut. Det gör liksom inget att min mail i mobilen har slutat fungera. Jag är all bizniz ändå.

Nu ska jag gå hem och dö en smula. Sen ska jag gå på filmfestivalen och bli mitt vanliga, oviktiga jag igen.

No comments: