Thursday, November 8, 2007

Interaktiv i hjärtat

Adliterate tycker att vi är alldeles för snäva i vår definition av interaktivitet. Jag håller verkligen med. Liksom den mesta av vår interaktion med andra människor sker i våra huvuden och i subtilt kroppsspråk, kan man naturligtvis interagera med ett varumärke utan att spela webbspel. Min mest frekventa interaktionen med varumärken är nog att jag tänker på dem. Och när de gör rätt, då blir jag lycklig. Alltså sådär himlastormande lycklig i maggropen. Och vad är om inte den bästa formen av interaktion?

Mina lyckopiller just nu:

1. Method. Den typen av obesvarad kärlek som aldrig tar slut. Jag älskar dem även fast de inte vill ha mig. Eftersom jag bor i Sverige.

2. H&M. Se tidigare inlägg.

3. Peak Performance. För att jag älskar alla varumärken som ofelbart får mig att vilja byta livsstil så fort jag konfronteras med dem.

Nu är det dags för något annat man blir glad av: lunch.

No comments: