Tuesday, November 6, 2007

Snurr

Idag har varit en dag med för mycket snurr i huvudet. Bara positivt, i och för sig. Men jag har ändå svårt att formulera mig i såväl tal som skrift. Det blir mest osammanhängande haranger om hur nervös jag är för än det ena och än det andra.

Som tur är har den vänliga byrån Pool bjudit mig på bio ikväll. The Ten är filmen vi ska se. Har aldrig hört talas om den, men beskrivningen i inbjudan var minst sagt intresseväckande. Och så kan jag inte låta bli att tänka på vad webben har gjort för filmkonsumtionen. Nu känns det som att trailers, communities, merchandise och snacket innan i vissa fall är viktigare än själva filmen (typexempel: 300, där trailern var ungefär 75 gånger bättre än filmen). Det borde betyda att man skulle kunna konstruera en affärsmodell där själva filmen är gratis, och därmed komma runt problemen med piratkopering. Kan inte göra ut affärsmodellen just här och nu, men det måste ju gå.

Förresten, läste ni artiklarna om Googles nya mobilsystem? Annars finns de här och här. Som jag sa häromdagen: Telekomjättarna får akta sig.

Nu ska jag fortsätta lösa världsproblemen.

No comments: