Friday, August 17, 2007

Veckans obligatoriska viral 3

Roligt eller jobbigt? Veckans obligatoriska viral berör inte bara en, utan två, av våra kunder. Tyvärr blir det tydligt att vi (om man får vara en smula självkritisk) har en bit kvar att gå med Telenor. Glocalnet är lågt, Bredbandsbolaget är snabbt, och Telenor är ett... family brand? Nej, det duger ju inte.

Det verkar inte Martin Jönsson heller tycka. Därmemot blir jag nyfiken på varför han inte gillar filmerna. Att look-a-likesen inte är tillräckligt lika kan väl inte vara hela anledningen? Om man ska bevaka reklam och media tycker jag att man får lägga in lite mer kvalificerade åsikter än så.

Nog snackat, här kommer filmen. Den är tydligen inspelad för en internkonferens, men har gått loco på Youtube.

3 comments:

Leon said...

Jag förstår inte internfilmen. Budskapet är diffust och genomförandet känns riktigt töntigt och lågbudget (på ett dåligt sätt). Längden och tempot gör att ironin faller platt.

Vad gäller Telenor vs övriga varumärken i familjen så tycker jag att du Nina ska föreslå att pitcha in ett varumärkesprojekt. Fixa till varumärkesstrukturen för hela familjen samt utvecka Telenors identitet så att reklamen har något vettigt att säga.

Kalle said...
This comment has been removed by the author.
Kalle said...

Och i en liknande dimension av besynnerlighet:

http://www.ifilm.com/video/2679657

De sista sekunderna känns som en bortklippt scen ur Twin Peaks. Fast med Jamiroquai.

/Kalle W