Wednesday, August 29, 2007

Lite lätt chockad

Efter att ha läst det här intressanta inlägget var jag tvungen att göra ett sånt där Bern Sex Role Inventory test. Resultatet var chockerande:

Your Score: Masculine


You scored 90 masculinity and 43 femininity!




You scored high on masculinity and low on femininity. You have a traditionally masculine personality.




Tja, vad kan man säga? Uppenbarligen är jag en man i en kvinnas kropp. Innebär det att jag skulle ha svårare än mina tjejkompisar att hitta till ett marknadsstånd, eller hur det nu var?

3 comments:

Anonymous said...

Jag vill också. Var hittar man testet?

P.

Axel Bringéus said...

då är du mer karl än vad jag är,
jag fick "70 masculinity and 53 femininity" plus en ful bild på the matrix.

det står även "You scored high on both masculinity and femininity. You have a strong personality exhibiting characteristics of both traditional sex roles."

det är väl kanske inte så överraskande score för en sthlmskille som jobbar med reklam.

Skitnödigt said...

Kan man tänka sig att den miljö du befunnit dig i de senaste fyra åren bidrar starkt till att du får det resultat du får. En miljö som hyllar egenskaper som traditionellt betraktas som manliga gör ju sannolikt att man ser på sådana egenskaper positivt, vill identifiera sig med dem, utvecklar sådana sidor och därmed också vill se sig själv i termer av dessa?

Bara en tanke...

Blixtvisit på fikan i morse, kom inflämtande när alla fikat klart, min morgon körde ihop sig.

Dras med möten torsdagsmornar, men ska försöka gå på kvällsaktiviteterna.

Snart ska jag ta mig igenom din uppsats med...

/Peter