Friday, August 24, 2007

Porrfällan

Herrejäklar vilken skruv Sloggikampanjen jag skrev om igår har tagit. ALLA verkar vara tvungna att tycka till, vilket är kul. Men det är några grejer jag inte fattar. För det första, vad har pedofili med saken att göra? Polisen och Ecpat och alla möjliga människor är upprörda över att bilderna kan användas av pedofiler. Men hur då liksom? Även om människorna som är med är unga, så är de ju ändå vuxna (får man anta, man ser ju bara rumpan iofs). Det är en grej jag inte fattar.

Den andra grejen är att Sloggi skulle utnyttja människor i kampanjen. Det köper jag inte heller. Det är ju faktiskt väldigt frivilligt att lägga upp bilderna. Om vuxna människor väljer att göra något kan man väl inte säga att man utnyttjar dem.

Och så sist så fattar jag inte resonemanget (i kommentarerna här bland annat) om att Sloggi ska förlora på kampanjen, eftersom de alienerar kärnanvändarna. Men det är ju för guds skull det som är meningen! Man kan inte vara kompis med alla om man inte är Coca-Cola, och vill man nå unga WT-människor så kommer kanske tanterna sluta handla. Men deras bojkott är förhoppningsvis medräknad i kalkylen när man gör sånt här. Och ärligt talat, vad är bättre för ett varumärke som vill gå hem hos den här typen av unga än att det bojkottas av tanter och feminister?

Oj vad upprörd jag lyckas vara trots att gårdagens byråkräftskiva slutade vid fyra. Nu ska jag gå och äta flottig lunch på Fenix. Trevlig helg!

No comments: