Tuesday, August 7, 2007

Planningchock

Jag brukar oftast vara ganska snabb i vändningarna, men att gå från en första arbetsvecka där det jobbigaste momentet var att slå Jenny i Travellers IQ Challenge till två dagars storfräsarplanning är helt enkelt lite för mycket. Hjärnan låser sig helt. Jag skulle behöva mjuka upp med lite briefskrivning, någon fokusgrupp och lite sköna viralet. Istället fylls mina dagar av riktigt kniviga frågeställningar för riktigt knepiga företag. Och det jag levererat måste bli riktigt, riktigt bra. Hu.

Alltså sitter jag här och bloggar och tittar på solen istället för att jobba. Snart är iofs dagen slut och jag får gå och äta pizza med min familj och dricka (sommarens sista?) rosévin med Tinna. Tur det. Annars känns det faktiskt som att sommaren börjar avta. Augusti är en konstig månad. Varm och och oftast vacker, men helt tom liksom. Inget nytt händer. Därför tänkte jag ta och sammanfatta min helt personliga bild av det som jag kommer att minnas som sommaren 2007.

Sommarens samtalsämne:
Regn och kyla. Och varför är det så lite myggor?

Sommarens grej: Facebook

Sommarens mat: Pommes frites

Sommarens dryck: Coca Cola Zero (målgruppssabotaget börjar äntligen ge utdelning), margarita och öl

Sommarens låt:
Keep it pure, the Tough Alliance

Sommarens häng: Riche (hur blev det så? Måste bero på regnet.)

Sommarens stilikon: Cyndi Lauper i Girls just want to have fun-videon.

Sommarens projekt: Inreda balkongen


Sommarens första: Ostron i Bretagne

Sommarens knäppaste:
Tantra sista kvällen i Cannes samt den kraschade lampan på världens mest beryktade efterfest


Sådär, det där var min sommar. Hur kommer ni att minnas 07?

1 comment:

Nick Sjöström said...

Väntan. En olydig AC och väntan.