Tuesday, August 21, 2007

Dagens låt

måste vara Glory Days med Bruce Springsteen. Och det kan jag avgöra även fast klockan bara är kvart över nio, för jag har redan lyssnat på den tre gånger. Och den är asbra i augusti, när man är trött på sina sommarkläder, på rosévin och på alla take-outställen kring Mosebacke, men ännu inte riktigt kan se fram emot hösten. Då känns det trevligt att lyssna på Bruce och minnas de där dagarna i juni när sommaren fortfarande kändes ny och spännande. Glory Days.

2 comments:

Anonymous said...

Tack för att du påminde mig om denna fantastiska låt. Jag lyssnade på den konstant i bilen på väg till och från mitt arbete på plocklager för kanske sex år sedan. Jag hade sett Springsteen två gånger på Ullevi den sommaren, och detta var ett ljuvligt sätt att komma i stämning sådär halv fem på morgonen.

Nina said...

Varsågod!