Wednesday, August 8, 2007

Onsdagslänkar

Eftersom världen uppenbarligen har ett väldigt stort planningbehov just nu har jag knappt hunnit tänka bloggmässigt alls idag. Trist. Det får bli lite länkdump istället:

Idag lanseras den nya sidan modetoppen.se där länkar till alla möjliga modesajter och bloggar samlas. Jag undrar om modebloggfenomenet är något bestående eller om det kommer att mattas av så småningom. Någonstans borde ju marknaden i alla fall bli mättad. Men å andra sidan behöver man ju ha kläder på sig varje dag, så kanske det kan vara för evigt. Eller ett tag i alla fall.

Pepsi Max
verkar ha freakat ut över Coca Cola Zeros übergrabbiga framtoning och lanserar den här kampanjsajten i Storbrittanien. Man blir ju onekligen sugen på att testa, men inträdesbarriären i allt som behöver fyllas i är i alla fall mig övermäktig. Någon som har testat som kan berätta för mig vad som händer?

I Sverige tycker jag att vi ofta bra på att snacka mycket när det gäller politiskt korrekta saker, men göra desto mindre. Därför är det kul att läsa om Ekostore i Götet. Hoppas på en filial i Stockholm snart!

Snart dags att gå hem. Bliss!

2 comments:

Anonymous said...

Angående Pepsi-sajten var det ett nedslag att man inte kunde välja Sweden/Sverige som val. Bara en massa engelsktalande regioner och länder (och Frankrike).

Det hindrade mig inte från att ta en titt ändå. Tjejen var kanske lite överdramatisk. Men en kul och bra genomförd idé trots allt. Tror dock inte att någon skulle "gå på" ett sånt practical joke.

Nina said...

Jag måste försöka få tid att kolla det där under dagen. Fast det hade ju varit kul om någon gick på det.