Friday, November 14, 2008

Äntligen!



Guldägget får en Titan-kategori! Jag joblar, fullkomligt joblar, som Alejandro Fuentes Bergström skulle ha sagt. (Obs! Populärkulturell referens, enligt nedan)



Det är ta mig tusan på tiden. Jag har tjatat lite tidigare om att jag är tveksam till att det är media som ska avgöra tävlingskategorin. Kanske vore bransch rimligare, som i Cannes? Eller budget? Det skulle jag nog gilla allra mest. Men anyway. Bra är det och fy tusan vad jag önskar att jag var lite bättre på att få kundernas förtroende till att göra riktiga saker så att jag kunde tävla.

De här hejar jag på:

Viking Lines tv-program Färjan.

McDonald's och DDBs Happy Meal enligt tallriksmodellen.

Playground och Åkestam.Holsts Kycklingpappan.

Systembolaget och F&Bs jobb sammantaget över åren. Nya öppettider, självplock, rådgivning och webb tillsammans med världens trevligaste reklam. Ska det vara sinnesrubbande bra så ska detta belönas. Framförallt den eleganta lösningen av problemet men om ni inte vill att man ska köpa sprit, varför förbättrar ni er då? Som ju naturligtvis är: För monopolet finns bara kvar så länge majoriteten av svenskarna vill det.

Jazzfestivalen och David, Mattias, Johan och Malins Världens Längsta Jazzjam.

Och säkert en massa annat som jag inte tänker på eftersom det är så självklart bra. Vissa av de här grejerna kanske inte är gjorda i år, men jag hejar på dem i alla fall. Heja heja heja!

4 comments:

Digge said...

Kul att du gillar den nya kategorin!

Walter Naeslund said...

Alejandro sitter här bredvid mig och joblar ikapp med alla oss andra på Verymuchlogo. Lite plåster på såren efter besvikelsen över de nya digitala kategorierna. :-)

Kram/ Walter,
Verymuchblog.se

Anonymous said...

Jag ser en Marcus Ernerot 0:26 in i klippet. Konstigt.

Anonymous said...

Ja, det var konstigt: vad gör han där?