Tuesday, November 18, 2008
Förtydligande.
För ett tag sen skrev jag om Viking Lines Färjan. Då tyckte jag att det var bra, men jag hade inte riktigt fattat hur bra det var. Därför vill jag förtydliga:
INGEN annan reklam tittas på i 700 000 timmar. Varje vecka.
INGEN annan reklam ger upphov till minst en löpsedel i kvällstidningarna. Varje vecka.
FÅ andra lyckas på några få veckor skapa kult och försäljningsrekord.
Och för alla som inte tycker att en timmes Viking Line-reklam i veckan är nog, kan jag rekommendera ett besök på Färjans sajt. Här kan man läsa allt om sina favoriter i besättningen, chatta med Håkan eller blanda hans favoritdrinkar, testa sina kunskaper i ett Färjan-quiz eller gå med i Pers fanclub.
Det är underhållning. Det är content. Det är advertising equity. Det är riktigt bra reklam. Hatten av!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
6 comments:
http://www.youtube.com/watch?v=qVFi66ZpU8g
http://www.youtube.com/watch?v=sJj1WpbvxM4
Håkan är min hjälte. Så är det bara. Jag tror jag skulle kunna titta på hur många avsnitt som helst när han filsoferar över livet och släpper sina underbara oneliners.
Ibland överträffar verkligheten dikten, eller vad man nu ska säga. Ibland överträffar reklamen verkligheten? (vänta nu, det kanske är det som är hela idén med reklam? :)
vilka konstiga youtubeklipp djoba och anonymous postar. jag säger såhär...Håkan har ett eget youtubekonto...med filmer från fullmoon-party(party) och båtrace i thailand.... (Han ligger i fören och kommenterar vågorna)
Jag vete fan. Eftersom avskrädet som är med i programmet huserar både i mina fördomar och i verkligheten på just Viking Line, känner jag rejäl avsmak.
Döda köper inga kryssningar.
Post a Comment