Matsan: Förlåt om jag var lite för kryptisk. Jag menade att det är provocerande att branschmedia hyllar reklam som är påflugen och skräpig och inte ger något tillbaka till de människor vars liv man avbryter (Davies kallar det urban spam, vilket jag tycker sätter fingret på det väldigt snyggt). Det gäller inte alla exempel i artikeln. DN och Gant håller sig exempelvis inom sina köpta ramar och bjuder på något extra. Men många av de andra är bara företag som tar sig friheter och är i vägen. Sånt borde uppmärksammas, men inte i positiv bemärkelse. Tycker jag.
Förstår. Tycker som du att det är bra att branschmedia belyser reklam/medier som är annorlunda. Samtidigt skulle de väl vara konstigt om DM, i det här fallet, valde bort de alternativen som dem tycker är mindre bra. Det betyder ju inte att vi håller med..
Jag jobbar på en reklambyrå i Stockholm. Jag gör mitt bästa för att navigera i den underliga värld som handlar om kommunikation. Maila mig på nina.akestam@gmail.com
4 comments:
Det krävs så lite för att höja en "så-där-kampanj" till kanonkampanj. Heja heja!
Utveckla gärna nina?
Matsan: Förlåt om jag var lite för kryptisk. Jag menade att det är provocerande att branschmedia hyllar reklam som är påflugen och skräpig och inte ger något tillbaka till de människor vars liv man avbryter (Davies kallar det urban spam, vilket jag tycker sätter fingret på det väldigt snyggt). Det gäller inte alla exempel i artikeln. DN och Gant håller sig exempelvis inom sina köpta ramar och bjuder på något extra. Men många av de andra är bara företag som tar sig friheter och är i vägen. Sånt borde uppmärksammas, men inte i positiv bemärkelse. Tycker jag.
Förstår. Tycker som du att det är bra att branschmedia belyser reklam/medier som är annorlunda. Samtidigt skulle de väl vara konstigt om DM, i det här fallet, valde bort de alternativen som dem tycker är mindre bra. Det betyder ju inte att vi håller med..
Post a Comment