Bra: DDBs nattklubbsstämpel för McDonald's. En liten men rolig idé. Fast på ett villkor: Att man fick rabatt eller någon annan förmån om man gick dit och visade upp stämpeln. Någon som vet, hur var det egentligen?
Mindre bra: Stockholm Vattens tunnelbanekampanj (ser ut typ såhär, hittar tyvärr inte byrån). I femserier förklarar Stockholm Vatten att de som förolämpar vårt kranvatten har fel, för det är faktiskt jättebra. Konstigaste insiktsarbetet. Någon borde har ställt sig den obligatoriska frågan Vad fan är problemet? För det kan inte vara ett jätteproblem att människor dissar Stockholms kranvatten. Och då borde Stockholm Vatten kunna göra något mycket bättre med pengarna. Som att stå och dela ut sitt fantastiska kranvatten på stan när människor irrar runt i julhandeln och håller på att svimma. Till exempel.
Någon annan som vill gilla eller ogilla något denna snöiga tisdag?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
10 comments:
Man fick faktiskt en ostburgare. Även om det var lite hemligt.
Men kampanjen fortgår. Och fler erbjudanden kommer. Då förmodligen även som budskap på själva stämpeln. Tack för en fin blogg. Och en fin hjärna.
mvh
M
Gillar (igen):
Where the suckers moon. Du har säkert läst den, om inte finns det en liten beskrivning på http://passningar.blogspot.com/
Om man faktiskt fick en cheeseburgare utan att veta om det är det helt fantastiskt. Vilken present kl fyra på morgonen. Jag skulle nästan hjula av lycka.
Man fick ingen ostburgare, det blev för mycket text. Men man fick reda på öppettiderna.
Man fick ingen ostburgare, det blev för mycket text. Men man fick reda på öppettiderna.
Man fick en ostburgare. Jag var där.
Sorry.
M: Varför hemligt? Det är ju hela grejen, väl?
S: Den har jag inte läst, tack för tipset!
Venne. Det var första gången vi gjorde det. Så man ville ju testa impacten av det, antar jag. Så det inte kom en ziljard fyllerister med fake-stämplar och krävde ost för miljarder på en gång.
m
vattenkampanjen är ju itne upphetsande precis. Att folk köper för mycket flaskvatten vet man ju,och det borde ändras på. Kanske detta hjälper till lite, för om inte annat så blir man ju påminnd om att vårt vatten är top notch.
Stockholm Vatten-kampanjen är gjord av en byrå som heter "Soya". Förstår inte hur de tänkte...
Post a Comment