Wednesday, April 16, 2008

Längtan

Idag har jag hängt i stora konfen hela dagen och nu ska jag sätta mig och skriva frågor till två debatter jag ska moderera imorgon. Men innan dess: Lite drömtydning.

När vi var i Åre köpte vi bröd på Konsum. Matilda valde Gräddad Längtan. På natten efter drömde jag en jättekonstig dröm, som gick ut på att det brödet hade fått pris för bästa bröd. Det hade vunnit silvermedalj i Berlin. Och nu pratar vi inte om den sortens bröd, utan om just den limpan vi hade hemma. Alla var väldigt lyckliga över att det hade gått så bra för vårt bröd.

Vad betyder det, tror ni?



Brödet i min dröm

7 comments:

Anonymous said...

Att ni kommer att vinna silvermedalj i Berlin.

Anonymous said...

Att beskrivande namn på produkter stimulerar fantasin. Tycker det är konstigt dock att du fick det av en låg engagemangsprodukt.

Anonymous said...

vänta lite nu. hur låg engagemangsprodukt är egentligen bröd?
Vi pratar inte om vilket bröd som helst. Längtan erbjuder något mer än andra torftiga bröd, eller?
Om man köper Längtan finns det ju en klar o tydlig anledning, att få må bra.
Det är inte ett bröd du bara plockar upp sådär. Dock är det ju mindre beslutsprocess än andra produkter. Men inom bröd-genren ligger Längtan på ganska hög nivå.

Anonymous said...

Det betyder att du behöver en stor kaffe på McDonald's.

Anonymous said...

Det betyder nog att du är hungrig. Hungrig på framgång. Jag vet hur det känns, inga dieter hjälper.

Anonymous said...

Du längtar efter någonting autentiskt och rejält.

Anonymous said...

Jag drömmer om döner kebap i Berlin.
Gärna en prisbelönad kebap, men egentligen går vilken som helst bra.

I din dröm är kanske själva Berlin viktigare än limpan, brödet är bara en bärare av ett större budskap.
Drömmen om den kluvna staden i surkålens förlovade land.