Monday, April 14, 2008

Den förhöjda verkligheten

Nu har jag kommit tillbaka från Åre. Vi hade det fint. Jag fick lite kognitiv terapi av min pedantiska sida. Och stor lust att köpa en ny ryggsäck.

Som ni säkert vet har min kompis och kollega Sandra en blogg med vansinnigt många läsare (nr 33 av alla bloggar i Sverige, för att vara exakt). Självklart bloggade hon hela hela tiden från vår semester. Titta på det här, här, här och här.

Niotillfem
är helt klart verklighetsbaserad, men som vi konstaterade, det är en förhöjd verklighet vi pratar om. I Niotillfem-världen har man inga fläckar på tröjan, som Sandra sa. Och jag måste säga att även fast det bitvis är svårt att känna igen sig så gillar jag mitt liv så som det ser ut genom Sandras kamera. Jag önskar att jag faktiskt såg ut sådär och hade så kul hela tiden.

Jag har för mig att hjärnan brukar se till att man bara kommer ihåg de bästa bitarna i alla upplevelser. I såna fall kan man säga att Niotillfem är någon sorts minne-direkt. Hur som helst, ur det perspektivet var det här kanske världens bästa semester.

2 comments:

Anonymous said...

31 nu! tänk på att det bara är måndag och räkneapparaten nollställs natten till måndag. 20 största blogg förra veckan!
puss.

Nina said...

Oj oj. Visste faktiskt inte att det funkade så. Borde de inte räkna ett glidande medelvärde? Nåja.