Thursday, April 24, 2008

Jag är en vampyr. En sur vampyr.



Oj vad jag lät sur i det förra inlägget. Det är jag faktiskt inte. Det är nämligen väldigt soligt ute, jag åt årets första Mosebacke-lunch idag och jag är äntligen inte förkyld längre. Dessutom ska jag, om jag hinner innan Systemet stänger, dricka rosévin ikväll.

Och just det. Alla ni som jobbar vid Kungsgatan: Det här är låter ni kommer att få som ackompanjemang till alla möten och telefonsamtal när studentflaken drar igång.


(Markus Krunegårds Jag är en vampyr för er som inte orkar kolla)

Vet ni hur jag vet det? Det var låten som lyfte vårbalen i Lund förra helgen. Och den låten är ALLTID den som vrålas av fulla studenter en och en halv månad senare. Den hinner precis gå från storasyskon till småsyskon till studentskivor till flaken. Man får vara glad över att årets låt är bra mycket bättre än Boten Anna som fick ljudsätta mina första veckor på Åkestam.Holst sommaren 2006.

Ha en fin kväll!

8 comments:

kazarnowicz said...

Vet du, jag sätter 100 spänn på att den här låten inte kommer vara speciellt spelad på studentflaken. En bra studenflakslåt är också en bra ringsignal på Jamba (vilket inte är en komplimang i min värld) och den här är för komplicerad. "Crazy Frog", "Basshunter", "Paradisio" och "Markus Krunegård" - vem ska bort?

Anonymous said...

nej nej!
Håller helt och hållet med dig Nina. Om det är något som kommer att gälla är det Markus Krunegård. Det är exakt hans musik som står för sverige just nu.

dock, vill jag hoppas lite på att det blir 'Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp'.

I slutändan, kudos till Krunegård som lyckas vara vara ngn slags ärligare synth- Winnerbäck

Anonymous said...

äsch. det kommer ändå alltid vara någon Boten Anna låt som dyker upp och tar över alla flak.
Jag är en vampyr är alldeles för bra.
Ikväll spelar snyggot på novellfesten. Dit ska vi gå och det ska vi se.
puss på nosen.

Anonymous said...

Digilistan:
http://www.sr.se/p3/topplistor/hitlistan/

Skulle också kunna tänka mig Amy Diamonds "Thank You" som flakplåga.

kazarnowicz said...

Jag känner att den här diskussionen kan bli väldigt mycket så här, så jag kommer tillbaka när studenttiderna är klara för att säga "vad var det jag sa, Carl Johan?" :-)

Nina said...

Fantastiskt bra länk! Den tror jag att jag måste stjäla till ett inlägg.

Anonymous said...

Ah! Jag kopplade först idag ditt efternamn till ÅkestamHolst! Så det är där din "reklamfamilj" härstammar från!
Det gick upp ett ljus =)

Nina said...

Ja, min reklamfamilj härstammar delvis därifrån. Och så har jag en bror som jobbar på ANR, en morbror på Stenströms Redcell och en pojkvän på John Doe. Så man kan nog säga att det blir en del reklamprat på familjemiddagarna...