Monday, August 11, 2008

Nu tävlar jag.

Den här veckan är jag med och tävlar i Resumés tävling Reklamjakten. Från Garbergs är det jag, Sandra och David som är teamet. Vi har just varit på Berghs och fått en brief och presentation nr 1 är på onsdag. Det kan därför bli lite sparsamt med bloggande de närmsta dagarna. Men det hela kommer att sändas i Resumé-tv i TV8 i höst, så om ni inte tröttnar på att läsa mitt reklambabbel varje dag kan ni då även få se det på TV.

Jag vet inte riktigt hur mycket jag får skriva, men just nu känns det hela rätt ok. Förutom att det är fruktansvärt att stå och säga floskler framför en filmkamera. Det vore skönt att inte säga floskler, men det blir liksom bara så.

Orosmomentet just nu är (som vanligt) att uppdragsgivaren inte vill att vi ska ändra i produkten/tjänsten. Men vad betyder det egentligen? Det är ju liksom omöjligt att göra vettig reklam utan att påverka produkten/tjänsten, eftersom man inte gör reklam som man inte vill göra en varumärkesförflytting och varumärket är en så viktig del av erbjudandet. Och vill man dessutom göra interaktiv och användningsbar reklam så blir den ju någon slags produkt i sig. Så just nu handlar tankarna mest om det: Hur mycket kan man lägga till innan det blir för mycket?

Vi hörs snart igen.

No comments: