Wednesday, August 6, 2008

Kom ihåg!

Nu gör jag värsta bloggfadäsen: Någonstans på någon sida jag besökte idag var det någon som skrev som ett tips till framtida planners som jag gillade. Och jag minns inte vem eller vad det var, så jag kan inte länka. Förlåt! Men tipset var i alla fall:

Spara på den reklam som var anledningen till att du valde det här yrket.

Det tyckte jag var ett mycket bra tips. Det är så lätt att HATA så mycket när man jobbar och ser all skit som görs. Men någonstans är det ju det som är bra som får en att stanna, annars kan man ju lika gärna byta jobb. Så. Det här är min inspirationsminneslåda.









Nu gjorde jag misstaget att gå in på norrlandsguld.nu två år senare och hittade det här. En halvallvarlig fejk-blogg av något som ska verka vara en vanlig kille. Det misstaget gjorde Coke Zero ungefär samtidigt som jag började fundera på att jobba med reklam. Usch var tråkigt. För två år sen fanns det en sida där med så mycket content att inte ens jag som jobbade med den hann gå igenom allt. Ibland går tiden onekligen baklänges.

Vad har ni i er låda?

2 comments:

Anonymous said...

Här är mina:

http://theplanninglab.typepad.com/theplanninglab/2008/08/the-ads-that-st.html

Kul inlägg!

Anton said...

Som tur är så älskar jag absurdistisk humor, vilket gör att jag ofta är ensam om mina favoriter. Den här minns jag fortfarande med glädje. Stor glädje.

http://www.youtube.com/watch?v=qd3vctRJhPE