Reklamslalom är den sport man som reklamarbetare ägnar sig åt när man har en bra idé och strax därefter upptäcker att någon annan redan har gjort den.
Sporten går ut på att svänga sin idé åt olika håll för att skickligt undvika att krocka med andra idéer. Den som på kortast tid tar sig igenom hela banan vinner.
Man kan förhålla sig till sporten på olika sätt. Vissa vägrar kategoriskt att delta. Finns det en slalombana, tänker de inte köra den.
Andra ser sporten som en utmaning, och manövrerar kring portarna med stor elegans.
En tredje grupp, som företrädelsevis jobbar på stora byråer, kör helt enkelt rakt igenom banan utan att svänga.
So what om någon annan redan har gjort det. Vi har större budget. MOAHAHAHAHA!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
då vill du säkert veta vad som hände med (insert hemlig kund här) i dagens reklamslalom. vi gav upp. ny idé, inget mer slalom. hurra. ha det fint i london. puss.
Post a Comment