Tuesday, November 17, 2009

Jag gillar något!

Jag är överlycklig. Jag trodde att jag hade trillat ner i diss-träsket för gott. För ärligt talat tror jag inte att jag har skrivit ett positivt inlägg på flera veckor. Sorgligt. Men här kommer det: Rädda julen.nu, en kampanj för Alladin.

Jag hörde den omnämnas på P4 igår (dock utan varumärkesnamn, för det får de inte säga, men det var ju svårt att inte fatta vad de menade. Får man jobba med såna varumärken är det ju bara att tacka och bocka). Det går helt enkelt ut på att man går in på sajten, röstar på den bit man gillar mest, och den som får minst röster åker ut och ersätts av en nykomling. Angeläget, interaktivt (på riktigt), positionsförstärkande, skapar spänning i ett lite trött varumärke. Inte så hög produktionskvalitet kanske, men det gör liksom inget. Får jag gissa att det här gör ett bra mycket bättre jobb för Alladin än de senaste årens sega filmer?



Däremot hade jag hellre velat rösta bort en än rösta på min favvo. Det är nämligen rätt många bitar som är helt okej, men några som man verkligen hatar. Det känns viktigare att bli av med dem, än att just min favorit (trillingnöt) får vara kvar. Nåja, passa på att rösta!

4 comments:

Anton said...

Vad är dealen med allas faiblesse för trillingnöt? hasselnöt i all ära, men crowdpleasers som gräddnougat och mintchoklad borde väl också ha sina champions? inte bara du, utan nästan alla jag stött på som tagit ställning har gjort det för just trillingnöt.

Marknadschefen i mig saliverar för övrigt pga det marknadsunderlag för spinoffs som genereras.

Skulle du gilla trillingnöt-påsen till biofilmen?

Kalle said...

Jag känner mig ensam i fighten för Trofénougaten. Enligt Facebook gör det mig till en "känslig och omtänksam" person. Vet inte riktigt hur det är med den saken men om den åker ut (samma öde som följde favoriten accentnougat) emigrerar jag till annan julchoklad. Basta!

Nina said...

Anton: Alltså, jag gillar ju inte choklad. Således trillingnöt, eftersom den innehåller minst choklad (och man känner sig dum i huvudet om någon bjuder och man tackar nej för att man inte gillar det som alla andra gillar). Så jag skulle inte köpa den i påse.

Fredrik said...

Nog är det väl rimligare att ta bort den pralin som minst antal personer gillar än den som flest personer tycker illa om? Säg att en av pralinerna skulle vinna en "hatomröstning" med 40 % av rösterna. Då kan det ju rent teoretiskt vara så att 60 % har den som sin absoluta favorit.

Dessutom vill nog Marabou (eller Kraft Foods, rättare sagt) hellre att folk associerar Aladdin med goda än med äckliga praliner.