Thursday, November 12, 2009

Grattis Frau Mård!


Malin, Simon, Peter och Lotta en fin dag i augusti i år.

Jag har känt Lotta Mårlind sedan hösten 2006. Första gången jag såg henne gled hon i på kontoret insvept i en lyxig jacka med pälskrage, med stora mörka solglasögon och Sosta-latte i handen. Jag blev lite rädd och lite avundsjuk.

Tre år senare är jag glad varje dag över att få jobba med en så begåvad människa. Lotta är en person som struntar i vad andra tycker. På riktigt. Som alltid står för vad hon tycker. På riktigt. Som peppar alla i sin omgivning, som gläds med andra när det går bra och spottar i nävarna när det går dåligt. Som sliter dag och natt i 12-centimetersklackar från Bottega Veneta. Som lyckas vara tvåbarnsmamma, AD-legend, modegalning, globetrotter och vän på samma gång, utan att det blir sådär präktigt perfekt.

Idag fyller Lotta år och jag vill bara säga stort grattis. Och tack för att du gör varje dag lite roligare.

4 comments:

Unknown said...

Finaste, klokaste,snyggaste & fortfarande underbart ung(njut)Nina, av hela mitt hjärta, tack! Stor kram Lotta

Anonymous said...

Det är så jävla trist att bli äldre. Inget är längre intressant, kul, sexigt eller gott, trots att man nu har mjlighet att göra det man drömde om som 19-åring. Glömde jag att tillägga att vi snart är döda också.En liten stund av charader på jorden. Hadenäran!

Anonymous said...

Fint skrivet om en fin tjej. Jag jobbade med Lotta "long time ago" och instämmer - det är verkligen en toppenpingla! Gudrun Svedberg.

Anonymous said...

Vi alla kommer bli gamla och dö en dag. Alla! Inte en jävel kommer undan.