Monday, August 24, 2009

Två tips.

Bästa kampanjen just nu måste vara SAS Globe of fortune. Tjänsten slumpar fram ett SAS-resemål och en kompis från Facebook att åka med. När man har fått en slump man gillar (man har 10 chanser på sig) motiverar man varför man vill åka och så kan man vinna just den resan. CP+B (fd Daddy) står bakom.

Jag tycker att det här är bra för att det är roligt och relevant. Det funkar, helt enkelt. Det jag frågar mig är vart SAS som varumärke är på väg. Stan tapetseras med helt meningslösa stortavlor om någon slags SAS-bonus (har väl inte varit en nyhet sedan 70-talet?) och lågprishets möter en i tunnelbanan och on-line. Och så den här slumpgeneratorn på det. Jag skulle gärna vilja veta vad den större tanken är.

Sandra tipsade mig om Multicolr Search Lab som sorterar Flickr-bilder efter färg. Mycket användbar tjänst. Efter helgens övningar på Hyper Island (mer om det snart) önskar jag att kanske Beckers stod bakom tjänsten. Nu är det Idée som har gjort den. Det gör i och för sig inte tjänsten sämre.

No comments: