Idag startar IKEAs tävling där människor ska hålla sig vakna så länge som möjligt i deras nya sängsortiment. Kolla här.
Jag tycker väldigt synd om Forsman. De måste ju ha jobbat på det här hur länge som helst, bara för att få se idén göras några veckor tidigare av Playground.
Nu tror jag inte att det spelar så stor roll för vanliga människor. Playground är ju en liten butik i Stockholm och IKEA är hela Sveriges bästa favvo. Men det hade ju såklart varit mycket roligare för IKEA om deras idé inte precis var gjord.
Tyvärr får jag inte alls samma sug efter att hålla mig uppdaterad om IKEAs tävling som jag fick av Playground. Beror det på att idén är gjord eller på att den helt enkelt inte är lika välgjord? Eller helt enkelt på att det är tråkigt att kolla på människor som ligger still i varsin säng? Jag vet inte.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
spontant så känner jag att jag kan relatera mer till playground, det var mer hjärta i deras kampanj. även om jag inte ingår i deras målgrupp...
Jag tycker att FB borde lagt ner kampanjen när Playground kom ut. Jag håller med om att det kanske inte spelar så stor roll för vanligt folk, men om man är en byrå som till varje pris vill göra de bästa jobben och ligga på topp så skulle man lagt ner och hittat på något nytt.
Självklart hade Forsman svårt att lägga ner den, hur skulle man förklara det för kunden som redan har plöjt ner apmycket pengar i byråns arbetstid?
Det spännande blir väl snarare att se om Forsman väljer att tävla med den, det skulle ju vara ännu lägre än Glocalnet.
Post a Comment