Thursday, October 2, 2008

Jag gillar.

Per Torberger ryter till om kreativitetsdravel.

Jag håller med. Jag tycker också att böcker som Fuck Logic är överskattade. Mitt tips: Läs inte vidare. Det blir inte bättre.

Jag börjar tro att Per är det bästa som har hänt Resumé i synnerhet och kanske hela reklambranschen i allmänhet på mycket länge. Jag menar, en reklamreporter som inte bara är intresserad av reklam, utan dessutom tycker en massa om det, tycker bra, och vågar uttrycka det. Hans blogg innehåller mer relevant ifrågasättande och insiktsfullhet än alla planningbloggar och byråchefssvador tillsammans. Så bra!

2 comments:

Mikael Zackrisson said...

Per är bäst! Jag ska inte säga att jag håller med honom om allt, men han helt rätt passion för sitt ämne. Det borde fler reportrar göra.

Anonymous said...

Håller med, precis på samma sätt som ditt tyckande tidigare i McDonalds-fallet med smart strategi vs. one-offs så är det alltid trevligt och befriande med ett nytt tonfall och nya ämnen. Sen är det bara skönt att man inte alltid är sams, det blir ju t.o.m. ännu bättre.