Friday, October 17, 2008

Blåst.

Det sägs ju att med the internets och bloggar och så vidare kommer ökad transparens så att skojare och sopiga företag inte klarar sig. Folk får nämligen reda på att de är sopiga. Trodde jag.

Nu hände det sig så att när vi kom till Paris i helgen fanns det ingen bokning på hotellet vi hade bokat. Jag tyckte att det var konstigt. Jag hade ju fått min voucher och betalat bokningsavgiften och till och med pratat med en tjej på bokningsföretaget. Hotellet hade hur som helst ingen aning om oss. Och det var fullt. Så det var bara att tacka för sig och bege sig ut i lördagskvällen och hitta någon annanstans att bo. Det gick rätt bra. Men det blev rätt dyrt.

Jag är så pass naiv av mig att jag tog för givet att det hade blivit någon slags missförstånd som skulle redas ut. Så jag mailade godmodigt företaget. Och fick såklart inget svar. För en snabb googling visar att de är värsta bluffen. Folk verkar ha råkat betydligt värre ut än vad jag gjorde. Det finns Youtubeklipp från deras falska call-center och hela baletten. Och när jag nu går inte och tittar på deras hemsida tycker jag att jag borde ha FATTAT det.

Men men. Istället för att skämmas ihjäl tänkte jag dra mitt lilla strå till transparensstacken och säga: Boka inte en resa på planigo.com. Någonsin.

3 comments:

Anonymous said...

Fan va surt! Kan rekommendera Hotels.com.

Anonymous said...

Usch, så jobbigt. För oss (som bor billigt) funkade hostelworld.com bra.

tsint said...

Tror även jag råkat ut för detta företaget... men i mitt fall mailade de om att hotellet var fullt i förväg. De skulle betala tillbaka mina pengar men än har jag inte sett till några...

Fick du tillbaka några pengar? Hur gjorde du isf?

Vänligen,
Fredrik