Tuesday, June 10, 2008

Comeback

Nu öppnar vi upp det här bygget igen. Det har i och för sig aldrig varit riktigt stängt. Efter två år har ju äntligen kommenterandet kommit igång på riktigt. Det är bra. Om någon brukar skippa kommentererna, gör inte det! Där finns det massor att gilla, ifrågasätta eller störa sig på. Och det gillar man ju.

Till mitt förra inlägg skrev några om hur man överlever som planner. Jag skulle vilja lägga till: En bra chef och ledningsgrupp.

Nån gång när jag gick på Handels var det någon framgångsrik kvinna som höll föredrag (jag minns inte vem det var, men typ Peggy Bruzelius) som sa att hon aldrig någonsin valde ett jobb, hon valde en chef. Hon tyckte att den personkemin alltid måste komma först, för roliga arbetsuppgifter blir tråkiga om man inte har den support man behöver.

Jag skulle inte vilja dra det så långt, men det är viktigt helt klart. Och därför tror jag nu att jag är redo att köra på igen. Vi får se hur länge det håller den här gången.

3 comments:

Anonymous said...

Jag skrev just det, att man måste ha stöd hos ledningen för att lyckas som planner. Jag vill ha credit för detta goda råd som ignorerades av alla!!!?!

Anonymous said...

Va glad jag blev när jag hittade din blogg! Jag skulle väldigt gärna vilja jobba som planner, har fått frilans på en av de större drakarna utan någon egentlig erfarenhet mer än en kvällskurs på berghs där en lärare uppmärksammade mig och introducerade mig till sin chef. Nu undrar jag på ett framfusigt sätt med ambition att vara ödmjuk om jag får bombadera digmd frågor, förslagsvis via mail?
tack på förhand! Josefine

Nina said...

Hej Josefine. Vad glad jag blir att du gillar bloggen! Och självklart får du ställa hur många fårgor du vill. Maila till nina.akestam@garbergs.se