Tuesday, October 16, 2007

Stor hårspecial!

Höstens 25 hetaste frisyrer. Vad tycker männen om trendfrisyrerna?

Snygg snabbt!
Fylliga läppar på en kvart. Bästa manikyren.

Vi har hittat 17 sexiga jeans för alla rumpor.

Sex för en natt
. Vad gäller?

Vinterns trendigaste parfymer.


Retuschtest
- känner han igen sin flickväns kropp?

Frida, 25, är bisexuell: "Jag var nybörjare på sex igen"

Modeller, fester, flirtar...
Elin Kling på modeveckan i NY

På dejt med Idol-Danny. Kändisarnas favoritdiet.

Det här är vad som står på omslaget av tidningen SOLO, som av någon anledning skickas till mig på jobbet. I mitt jobb försöker jag att med öppet sinne och mycket nyfikenhet ta mig an vilket problem och vilken målgrupp som helst. Men ibland tar det liksom stopp. Hur är det möjligt att någon enda människa kan tilltalas av en sån tidning? Vem vill gå in i en affär och köpa den och tycka att ja, det här är jag. Det här är jag intresserad av?

Såhär beskrivs SOLO av tidningsbutiken.se:
"SOLO är en utpräglad feel good-tidning som bjuder på kändisintervjuer, spännande livsöden, relationsreportage och inspirerande artiklar om personlig utveckling. Varje nummer innehåller dessutom hela 50 sidor mode och skönhet. Denna uppskattade kombination har gjort SOLO till en stor succé med kraftigt ökande upplaga! Dessutom får alla, även prenumeranter, en trevlig present i varje nummer!"

Tja, vad kan man säga. Det är olika, det där. Men Frida Förlag måste vara ett påfund av ondskan själv. Eller någon som förstår sig på brudiga tjejer. Grejen är ju att SOLO är långt ifrån ensam i sin kategori. Det kryllar av dem, och vettiga alternativ som Darling, Bon och Modette (ok, konstigt att ha dem i samma mening, men ungefär) omkommer fortare än kvickt. Och så undrar man varför tjejer har svårare att ta sig fram i karriären än vad killar har.

5 comments:

en spexare said...

du är bra! /sandras kompis michelle

Nina said...

Tack så mycket! Jag gör mitt bästa...

Peter said...

Håller helt med dig om Solo, men det är inte helt lätt att hänga med i svängarna, när du mer eller mindre försvarade Sloggi-kampanjen... Symptom på samma sak - kanske är det ni "motsägelsefulla" 80-talister som jag inte förstår? *retas*

Nina said...

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det här hänger ihop med Sloggikampanjen?

Mitt inlägg om Sloggi handlade om att jag tror att kampanjen gör jobbet för att skaka liv i det gamla trötta varumärket. Det här handlar om att unga tjejer väljer att lägga pengar på att läsa om sånt som SOLO skriver om, och att jag tycker att det är synd och konstigt.

Man måste väl kunna analysera saker ur olika perspektiv (varumärkesmässigt/kulturellt) utan att det blir motsägelsefullt?

(Personligen mår jag illa av sånt som Sloggi höll på med. Jag hatar tidningar som Slitz och Moore intensivt och fattar inte hur någon kan vilja läsa det. Men ibland är det inte så intressant.)

Peter said...

Då tycker vi lika då, vi kanske bara har olika lätt eller svårt att koppla bort sin moral i yrkesrollen. Och jag som trodde man blev MER cynisk med åldern...