Monday, October 8, 2007

Om du vill kunna städa med gott samvete, sluta läsa nu

Via Kalle fick jag lära mig allt om det amerikanska företaget Method som tillverkar produkter för hemvård (städgrejer, alltså). Helt otroligt underbart. Läs mer om dem här.

Hur kan ingen ha tänkt på det förut? Jag har sällan fått så mycket ha-begär efter något. Smartast tycker jag är:

1. Att de inser att städning av hemmet borde kunna vara lika emotionellt som exempelvis hudvård.

2. Att flaskorna är så fina.

3. Att de vrider miljötänket till något som är personligt relevant (min egen hemmiljö) istället för allmänt rädda-världen-tänk.

4. Att de samlar allt inom hemvård under ett varumärke, vilket ger enorma expansionsmöjligheter.

Dessvärre kan man inte få grejerna skeppade till Sverige. Så igår när jag skulle städa fick jag använda mina vanliga grejer och det kändes skitäckligt. Vem tar in grejerna hit?

No comments: